
Προλαβαίνοντας την Μαθησιακή Δυσκολία από το Νηπιαγωγείο
πρόληψη μαθησιακής δυσκολίας
αξιολόγηση και θεραπευτική υποστήριξη παιδιών υψηλού ρίσκου για μαθησιακή εμπλοκή
Ενότητες
2
Διάρκεια
40 λεπτά
Εισηγητές
1
Πιστοποιητικό
Τι θα μάθετε;
- Μύθους και Πραγματικότητα σχετικά με την μαθησιακή ετοιμότητα των παιδιών στο Νηπιαγωγείο
- Τί θα πρέπει να αναζητήσουμε στην αξιολόγηση ενός παιδιού στο Νηπιαγωγείο
- Πώς θα αναγνωρίζουμε τις διαγνωστικές ενδείξεις που θέτουν ενα παιδί σε υψηλό ρίσκο για την εμφάνιση μαθησιακής εμπλοκής στο δημοτικό
- Την σημασία και το περιεχόμενο της πρώιμης παρέμβασης στο Νηπιαγωγείο
Εισηγητής σεμιναρίου

Χατζηγιαννακού Αναστασία, Ειδική Παιδαγωγός PhD.
Ειδική Παιδαγωγός Ph.D.
Βιογραφικό +-
Η Αναστασία Χ’ Γιαννακού κατάγεται από την Αθηένου. Έκανε τις προπτυχιακές της σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, στο τμήμα Επιστημών της Αγωγής-Προδημοτική Εκπαίδευση και στη συνέχεια μετέβηκε στην Αγγλία όπου απέκτησε το μεταπτυχιακό της τίτλο στο Πανεπιστήμιο του Manchester (M.Ed. SpecialNeedsandDevelopment), όπως και το διδακτορικό της τίτλο από το Πανεπιστήμιο του Sheffield. Εργάστηκε σε διάφορα ακαδημαϊκά πλαίσια όπως στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και στη συνέχεια στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο. Έχει επίσης εργαστεί ως Ειδική Παιδαγωγός στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, σε θέσεις όπως Ειδική Δασκάλα στήριξης, Ειδική Δασκάλα σε Ειδικό Σχολείο, Ειδική Δασκάλα σε Ειδική Μονάδα, ως Συνδετική Λειτουργός και ως Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης. Στη παρούσα φάση εργάζεται ως επισκέπτρια καθηγήτρια στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο και επίσης διατηρεί γραφείο ως ιδιώτης Ειδικός Παιδαγωγός. Έχει παρουσιάσει έρευνες σε συνέδρια τόσο στη Κύπρο όσο και στο εξωτερικό και έχει οργανώσει εκπαιδεύσεις που αφορούν κυρίως Ειδικούς Παιδαγωγούς και εκπαιδευτικούς προδημοτικής, δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν κυρίως τη διαφοροποίηση, τη πρακτική εφαρμογή της ενιαίας εκπαίδευσης, την επαγγελματική κόπωση των εκπαιδευτικών.
Περιγραφή σεμιναρίου
Στο συγκεκριμένο μάθημα θα επικεντρωθούμε στα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά τα οποια εξετάζουμε και εντοπίζουμε ώστε ένα παιδία να χαρακτηριστεί ως “υψηλού ρίσκου” για την εμφάνιση μαθησιακής δυσκολιας στην σχολική εμπειρία. Συνεπώς θα μιλήσουμε για την αναγκαιότητα και την σημασία της πρώιμης αξιολόγησης και της απαραίτητης παρέμβασης από την ηλικία του Νηπιαγωγείου ούτως ώστε τα παιδιά να μεταφερθούν με ασφάλεια στο δημοτικό και να κατορθώσουν να απολαύσουν το ταξίδι της γνώσης.